El millor regal de Reis

Un any mes ha arribat el dia de Reis. Aquest dia en el que de cop tots tornam un poc a ser aquell al.lot carregat d'il.lusió per rebre els regals. Desde l'any passat tenc la sort de col.laborar en l'organització de la Cabalgata de Sant Lluís, que fa possible repartir il.lusió entre els fiets i fietes del poble. Son moltes hores d'estar en peus i casi ni dormir, però veient els resultats ben val la pena aquest esforç.

Però enguany hi ha un altre fet que m'ha marcat i molt. La Cabalgata acabava de sortir, sonaven els primers coets, la banda de música entonava les seves primeres notes, el Moli de Dalt era testimoni de la sortida de la Cabalgata que enfilaba Cos. Jo en aquells moments es quant  "abandon" als meus companys de Junta durant una estona per viure un trosset d'aquesta Cabalgata amb la meva dona i la meva filla.

Les trob allà a vont gairabé cada any ens trobam, defora de La Bolla. Na Maria als braços de na Cati tota assustada per els coets, l'agaf en braços i poc a poc aquella por per els coets va desapareixent i comença a disfrutar de l'arribada dels Reis Mags d'Orient. 

Ens anam a veure l'adoració dels Reis al Betlem de Ses Capelles de l'Esglèsia i allà es produeix un momet màgic, la cara de na Maria en aquell moment ho diu tot, en aquells moments me vene al cap multitud de coses que me fan posar sa pell de gallina. Na Maria ja es dona conta de lo que està veient i veure com reacciona en aquell moment me fa sentir que som molt afortunat, tenc una filla, tenim una filla, que va cresquent, que l'esteim tirant per envant tot i els problemes que patim, com tants i tants ciutadans, però per moments com aquest val la pena seguir lluitant. 

Confessaré algo, en aquell moment tant màgic, en el que na Maria tenia els Reis tant aprop amb aquella cara d'al.legria i i.lusió, en aquells moments en el que se me va posar la pell de gallina, algunes llàgrimes van brollar dels meus ulls, unes llàgrimes d'emoció i d'orgull per veure la meva filla tant feliç, unes llàgrimes que als mateixos temps me recordaven que els anys passen, però les costums i tradicions no i unes llàgrimes, per que no dir-ho d'anyorança per les persones estimades que ja no son entre noltros, aquelles persones amb les cuals vèia la Cabalgata de Reis a la meva infància, amb un record especial per quant passaven per el carrer de L'Annion, a sa cantonada de Sant Esteve. Allà solien sorti l'avi i s'avia, al portal de ca seva.Era un dels punts preferits meus per veure el pas dels tres Reis. 

Després de tot això va venir el moment de destapar els regals, i com no podia ser d'un altre manera na Maria s'ho va passar d'allò mes bé. En aquells moments que ella descubria un per un els seus regals, els de s'àvies i l'avis, els de concos, els de padrins i els nostres, ella no es donava conte d'una cosa, que aquells moments, que aquest dia 6 de Gener del 2013 ella m'havia fet el millor regal del mon. El de poder viure aquell moment devant el Betlem amb ella.   

De vegades no ens donam conte de que hi ha moltes maneres de rebre un regal, que hi ha moltes maneres de fer un regal, Jo enguany he rebut un regal que sempre el recordaré. El millor regal me l'ha fet na Maria, ella ha estat sa que m'ha regalat un moment màgic, un moment inobidable, que m'ha transportat de nou aquella il.lusió i aquella al.legria d'un fiet el dia dels Reis. 

GRÀCIES MARIA!!!

SALUT!!!



Comentaris