DIARIO DE UN NUEVO PADRE. (CAPITULO X, MARIA HA NACIDO, M'HAS ENVIAT UN ANGEL QUE SE SEMBLA A TU)

3-1-2011
NA MARIA JA ES AQUI. UN TROSSET DE TU HA ARRIBAT AMB ELLA. JA NO EM TROB TANT TOT SOL S'AVIA.

Ante todo pedir disculpas a los castellanoparlantes que no entiendan el menorquin pero este capitulo esta dedicado a una persona a la cual me dirigia en menorquin y asi lo hare durante este capitulo.

Na Maria Rotger Tomas ja es aqui, avui es un dia feliç, molt feliç, es dia mes feliç de la meva vida juntament amb el dia del meu casament amb na Cati. Tot ha anat moltissim be i tant na Cati com na Maria es troben en perfectes condicions. Despres de 9 mesos ja la podem tenir entre els nostres braços, ja la podem besar i acariciar, i tantes i tantes coses, i tantes i tantes sensacions, noves per noltros, que no es poden explicar amb paraules, hi ha que viurer-les per entendrerles.  Na Maria ha pesat 3'440kg i medit 50cm, i diuen que es sembla a n'es papi.

Al principi de l'embaraç tenia dubtes de si podria veure es part en directe, ara puc dir que si no ho hagues fet m'hauria arrepentit tota sa vida. Es viure es part en directe ha estat genial, una sensacio unica, increible i dificil de descriure, s'ha de viure per sebre el que es, molts m'havien dit que era genial assistir al part, que era una experiencia fantastica pero s'han quedat curts.  Es una "catarata" de sensacions, una darrera s'altre, unicas i maravelloses, es una experiencia que mai podre oblidar, quedara per sempre gravada com sa millor experiencia viscuda mai, pero tambe he de dir que es una experiencia molt dura, sa mes dura que he viscut en sa meva vida, perque se me va fer moltissim dur veure com patia na Cati, t'arribes a sentir impotent, pero sense dubte en es moment que te donen sa teva filla, tot aquet sufriment s'oblida, i esclatas d'emocio, te fots a plorar com un fillet petit i amolles tota sa tensio, mai oblidare ses tres primeres paraules que va dir na Cati en el moment que li van donar na Maria, simplement van ser "mira na maria", pero en es com ho va dir, en es creuement de mirades entre ella i jo......bufff,  es que nomes de pensar amb aquell moment se me posa sa pell de gallina.

Simplement puc dir que gracies per poder viure aquesta experiencia maravellosa, gracies Cati per fer-me s'home mes feliç del mon,  Gracies Cati per donar-me lo mes gran que es pot donar, una filla, na Maria.  A partir d'ara comença un nou cami per noltros en el que els dos junts criarem a na Maria, i se que amb ses ganes que en tenim tot sortira molt be.. Aprofitant aquet diari, me vull treure es capell per tu Cati, me vas demostrar lo forta que ets, me vas demostrar lo valenta que ets i me vas donar una llisso de lo que verdaderament es tenir mal i sebrer-ho superar.

Pero en aquet dia tant feliç  tenc que retre un petit homenatge a una gran persona, perque no puc evitar pensar amb tu s'avia, com ho faig desde  ja fa gaire be 8 anys,  pero desde sebre que esperaven una filleta encara hi pens mes, i tenia clar que duria el teu nom.  Amb es neixament de na Maria ha arribat a jo tambe un trosset de tu s'avia, de sa teva al.legria, de sa teva bondat, i de tantes i tantes coses que tu tenies. Tu eras, i ets, especial per jo, no hi havia dia en el que no et vingues a veure, tant quant vivies al cos com quant esteies al carre de L'Annion, record de petit venir a dinar a cateva un dia per setmana, com ho feien es teus altres tres nets, record que un disabte cada mes venia a dormir a ca teva, fins que ens vam fer-nos grans. Els teus nets, els 4, ens sentim orgullossissims d'haver tingut una s'avia com tu, i estic segur que desde alla dalt tu tambe ho estas de noltros, de na Loli, d'en Biel, de na Sol i de jo, desde alla dalt segur que contemples orgullosa els camins que cada un de noltros hem agafat, i segur que ho fas al costat del teu inseparable espos, el nostro estimat l'avi en Jesus.

El dia de la teva mort va ser un cop molt dur per jo, no feia ni mitja hora que havia vingut a ca teva i m'havies fet sa bereneta, record que de cami a ca na Cati, a sa que vas arribar a estimar tant, vaig rebre sa cridada que me donava sa mala noticia, no m'ho podia creure, t'en vas anar sense fer renou i sense patir, i vas deixar un buit molt molt gros.

Record que te vaig escriure una carta al diari Menorca que es va publicar un parell de dies despres de la teva mort, aquesta carta es titulava "EM TROB TOT SOL S'AVIA", aquesta carta la tenc guardada dins un calaix i mai mes he pogut llegirle, pero avui he fet s'esforç i tot i que m'ha costat molt l'he conseguida lletgir, dins aquesta carta hi ha un fragment d'una canço de Sis de Ponet, que es sa qui dona titol a sa carta, i diu aixi:




L'endema de mati sa plaça estava banyada
no plovia, poliscava suaument com a seti.
Un aigua que acariciava
i un vent que sussurrava
alça es cap!! que som aqui
ere es teu net que plorava
sa tendresa se la menjava
desde el cel que es assuqui
i esbadalida contemplava
quanta gent l'anyorava
quanta gent per ella resava
quanta gent se l'estimava!!!
EM TROB TOT SOL S'AVIA.

Pues desde avui ja no hem trobare tant tot sol s'avia, perque ha nascut na Maria i du dins seu un trosset de tu, i no nomes el teu nom, i estic segur que si existeix el mes enlla i ens pots veure  estaras orgullosa de la teva nova besneta, na Maria, com segur que hi estas del altres besnets, Oscar, Dani, Bruno, Otto, Elia i Josep. 8 anys despres, com diu una canço, m'has enviat un angel que se sembla a tu, un angel que me recorda a tu. I segur que desde alla dalt, estaras brindant, com surts a sa foto, i jo tambe brindare amb tu per sa arribada de na Maria.

Diuen que ningu mor mentres s'el recorda, pots esta segura que tu mai has mort, perque sempre sempre et tenc molt present.

Per acabar aquet petit homenatge vull fer-ho amb un montatge fotografic, amb a canço que va donar titol a sa carta que vaig escriure, com he dit abans sa canço es diu "Em trob tot sol"  i es del grup de Ciutadella, "Sis de ponent".


D'ES TEU NET QUE SEMPRE ET RECORDA.

SALUT I AGUR.


Comentaris

  1. Xus que vols que te digui...es genial aquest capitul...m'encantat
    besos per es 3

    ResponElimina
  2. jo tampoc se que dir... només me puc aixugar ses llagrimes una vegada mes, Cati i Maria teniu molta de sort.

    ResponElimina
  3. T'he anat llegint cada vegada que has publicat un capítol d'aquest DIARI D'UN PARE i només et puc dir que en cada lectura m'he emocionat i fins i tot m'has fet plorar! Enhorabona per aquesta filleta que ha nascut! Ara mateix estic embarassada i espero que tot vagi tant bé com us ha anat a vosaltres! Moltes felicitats!!

    ResponElimina
  4. Moltes gracies tant a na Mari com na Cristina, pero especialment per "anonim", no se qui ets pero mil gracies per sa teva felicitacio, i estoc content qque t'agradi es meu diari, es una manera d'expresar el que sent, m'es molt mes facil que en paraules. Enhorabona per es teu embaraç, ja voras com tot va be, disfruta de cada moment perque es unic i especial. Una forta abraçada.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada